מגפיים עם נוכחות, שכבות שקופות, פרווה צבעונית וטקסטורות עשירות: חורף 2026 מביא איתו רוח נועזת ובלתי מתפשרת, אבל גם חכמה, מדויקת ומלאת פרטים קטנים שעושים את ההבדל. את הטרנדים האלה לא פגשתי רק במגזינים, אלא ראיתי אותם קורמים עור, טקסטיל וסטייל ברחובות אירופה – מהשדרות של פריז, דרך הרחובות התוססים של ברלין ועד הקור הקצבי של אמסטרדם. זו לא כתבה על טרנדים מתוך קטלוגים. זו סקירה של טרנדים שפגשתי בפועל, נגעתי בהם, מדדתי אותם – ובמקרים רבים גם חזרתי איתם הביתה.
מגפיים מוגזמים עם נוכחות בלתי מתפשרת
החורף הזה אין דרך להתחמק מהנוכחות הדומיננטית של המגפיים. מדובר בז'אנר שמקבל ביטוי בגרסאות דרמטיות במיוחד: פלטפורמות גבוהות, עקבים עבים, חומרים מבריקים ולעיתים גם גזרות שחובקות את הרגל כמו גרב עבה. האורך משתנה, אבל לרוב מדובר במגפיים שמגיעים לפחות עד הברך, לעיתים גם מעל. אלו לא מגפיים שתופסים מקום בארון, אלא כאלה שתופסים מקום ברחוב.
בביקור בברלין, מצאתי את עצמי נמשכת לאזור האופנתי של Mitte, שם קפצתי לחנות קונספט עם אוסף סלקטיבי של מעצבים אירופאים עצמאיים. שם מדדתי מגפיים שחורים עם גימור לקה, עקב מרובע ופלטפורמה נסתרת. המגף הזה לא היה רק נוח להפתעתי, אלא גם הרים כל לוק בסיסי של ג’ינס וסוודר למראה בלתי נשכח. העובדה שהמכירות שם התנהלו בשקט, בלי מוזיקה רועשת ובלי לחץ, רק חיזקה את תחושת ההתאהבות.
קפיצה קצרה למילאנו הוסיפה פרק נוסף לעלילת המגפיים. בקניון Rinascente ליד הדואומו, עמדו בשורה אחת מגפיים בכל גוון אפשרי – ירוק זית, חום ערמוני ואפילו סגול עמוק. הבחירה שלי נפלה על זוג בצבע בז’ עם גימור זמש, שנראה כאילו יצא מהפקת אופנה נורדית. חורף 2026 אוהב נוכחות, אבל הוא גם יודע לתת מקום לטעם אישי – והמגפיים הם הבמה לכך.
שכבות שקופות וטקסטיל מפתיע
אחד הטרנדים היותר מעניינים של החורף הוא דווקא כזה שמבוסס על קלילות. השכבות השקופות, שעד לאחרונה היו שמורות לעונות מעבר או לבמות תצוגה בלבד, נכנסו למלתחה החורפית כאלמנט אופנתי לכל דבר. הן לא באות לחמם, אלא להוסיף תנועה, עומק ועניין, תוך משחק נועז של שקיפות מול אטימות.
באחת השבתות בלונדון, טיילתי בשוק של נוטינג היל ונתקלתי בדוכן של מעצבת מקומית שהציגה קולקציה של שמלות שכבות דקיקות עם הדפסים אבסטרקטיים. מדדתי אחת בצבע בורדו, עם שכבת טול כמעט בלתי נראית מעל בד קטיפה דקה. התוצאה הייתה מראה שמרגיש מהודק אך לא מתאמץ, עם ניחוח אומנותי ברור. זה בדיוק הכיוון שחורף 2026 לוקח: מתוחכם, אבל בגובה העיניים.
ברחובות פריז, בעיקר באזור המארה, השילוב של שכבות עדינות בתוך לוקים חורפיים נראה כמעט בכל חלון ראווה. טופים שקופים מעל חולצות גולף, חצאיות טול מתחת למעילים מחויטים. זה טרנד שנוכח גם בפלטפורמות האונליין: באתר &Other Stories, למשל, ניתן למצוא מגוון של פריטים כאלו – רובם עמידים, נוחים וקלילים, אבל לא מתפשרים על סטייל.
היופי בטרנד הזה הוא ביכולת שלו להשתלב עם מלתחה קיימת. טופ שקוף שנלבש מעל שמלה ישנה יכול להפוך אותה לפריט מרכזי. צעיף דקיק עם הדפס מינימליסטי יכול להכניס חיים ללוק מונוכרומטי. העניין הוא בתשומת הלב, בפרטים הקטנים וביכולת לשחק – גם כשהטמפרטורות צונחות.
פרווה סינתטית צבעונית
אם יש טרנד אחד שמצליח לשנות את כללי המשחק של חורף 2026, זו ללא ספק הפרווה הסינתטית בצבעים. היא כבר מזמן לא פריט שמנסה לחקות אלגנטיות קלאסית, אלא אמירה בפני עצמה: צבעונית, נועזת, ולעיתים אפילו שובבה. במקום חום, שחור או אפור צפוי, הפרוות של העונה מגיעות בגוונים כמו ורוד עמוק, ירוק בקבוק, כחול קובלט וכתום חם, ומצליחות להכניס אנרגיה גם ללוק הכי מינימליסטי.
במהלך הביקור בליסבון, עיר שמחזיקה אסתטיקה שקטה אך יצירתית, נחשפתי לפרשנות המקומית של הטרנד הזה. בבוטיק עצמאי קטן ברובע פראינסו ריאל מצאתי קולקציה של פרוות סינתטיות שעוצבו מתוך מחשבה על האקלים המקומי ועל אורח החיים העירוני. אלו לא היו מעילים כבדים או דרמטיים מדי, אלא שכבות קלילות עם נוכחות צבעונית ברורה, שנראו טבעיות לחלוטין על רקע הרחובות המרוצפים והבתים הצבעוניים של העיר.
החוויה הפורטוגלית חידדה עבורי עד כמה הטרנד הזה גמיש ופתוח לפרשנות. הפרוות שם לא ניסו להיראות “אירופאיות קלאסיות”, אלא שילבו השראות מקומיות, עבודת יד ותחושה של אופנה שמדברת עם היומיום. כדי להתמצא בין אזורי השופינג הפחות מוכרים בעיר, נעזרתי גם במידע שמצאתי באתר "פורטוגל לישראלים", שיש בו אחלה טיפים על שופינג בפורטוגל, והוא סייע לי לעשות סדר בין שווקים, רחובות וקניונים מבלי להפוך את החיפוש עצמו למשימה מעייפת.
מה שמייחד את הפרווה הסינתטית של חורף 2026 הוא לא רק הצבע, אלא האופן שבו היא משתלבת בלוק. אפשר ללבוש אותה מעל ג’ינס וסריג פשוט, או לשלב אותה דווקא עם שמלה אלגנטית וליצור ניגוד מעניין. הטיפ החשוב הוא לתת לפרווה להיות הפריט המרכזי, ולשמור על שאר הלוק יחסית נקי. כך היא לא משתלטת, אלא מחדדת את הסטייל ומוסיפה לו שכבה של ביטחון ונוכחות.
האפור החדש
אחד הדברים שהכי הפתיעו אותי במהלך הסיבוב הזה הוא חזרתו של האפור, אבל לא כמו שאנחנו רגילות. הפעם הוא מגיע בגוונים מורכבים, בטקסטורות עשירות ובעיקר – בצורות חכמות של שכבות. האפור החדש לא משעמם. הוא מלא ניואנסים.
בשיטוט רגוע בפריז, הגעתי במקרה לחנות COS בשדרות סן ז'רמן. חלון הראווה הציג טוטאל לוק אפור שכלל מכנסיים בגזרת קולר רכה, סוודר דקיק עם צווארון גבוה ומעיל צמר קצר בגוון גרפיט עמוק. כל פריט נראה כאילו נבחר בקפידה לייצר איזון בין חמימות למינימליזם. זו בדיוק הגדולה של הגוון הזה – היכולת שלו להשתלב ולבלוט בו זמנית.
שילוב נכון של פריטים אפורים יכול להעצים כמעט כל לוק. אפשר לשלב סריג אפור עם מכנס דמוי עור שחור ולקבל מראה חד ואלגנטי, או לבחור טוטאל לוק בגוונים משתנים של אפור – ולהיראות כאילו יצאת מתצוגה. טריק קטן שעובד לי תמיד: להוסיף תכשיט כסף גדול כדי לשבור את המונוכרומטיות.
גם אתרי שופינג כמו Arket או Massimo Dutti מציעים קולקציות חורף עשירות בגוונים האלה. השפה שם מאופקת אבל חדה, וזה בדיוק מה שהחורף הזה מחפש: רכות עם דיוק.
השפעות אייטיז
אם חשבת שהאייטיז כבר מיצו את עצמם באופנה, חורף 2026 מוכיח אחרת. הכריות בכתפיים חזרו, אבל הפעם בצורה מעודנת יותר. יש נצנצים, אבל הם באים בטקסטורות עמוקות ולא בצרחות צבע. מדובר בגל חדש של מחווה לעשור ההוא – גלאם מודרני ומאוזן.
באחת מתצוגות הרחוב באמסטרדם, בשבוע האופנה המקומי, הבחנתי בלוק בלתי נשכח: מכנסיים גבוהים עם חגורה עבה, חולצה כסופה בגימור מטאלי ומעיל ויניל קצר. הסטייל היה כולו אייטיז, אבל הפרופורציות עכשוויות. זו נוסטלגיה מודעת לעצמה, כזו שיודעת להתאים את עצמה להיום.
גם בחנויות הרגילות אפשר למצוא פריטים שמתחברים לגל הזה. Mango ו־Bershka מציעות חולצות עם נפח קל בכתפיים, שמלות עטופות בגזרת מעטפה ובדים מבריקים במינון מדויק. אני ממליצה לשלב פריט אחד בכל לוק ולא להפוך את כל ההופעה לקריצה ישירה לאייטיז. האיזון כאן הוא המפתח.
הדבר היפה באייטיז של 2026 הוא שהוא לא מבקש שנחזור לעבר. הוא רק מזכיר לנו שאפשר לקחת השראה, לעדכן אותה ולשחק עם זיכרון אופנתי – בלי להפוך לבדיחה.
חורף 2026 מצליח לשלב בין תעוזה לבין תבונה אופנתית. הוא לא מתבייש בצבעים, לא חושש ממבנים לא שגרתיים, אבל גם נותן מקום לבחירה אישית ולפרשנות חופשית. ברחובות אירופה, הטרנדים האלה מרגישים חיים – נוגעים באנשים, לא רק בבובות חלון ראווה.
השופינג, מבחינתי, הוא רק חלק מהעניין. הוא כלי להבנת רוח התקופה, דרך לראות איך אופנה מתורגמת מהמסלול אל הרחוב, ואיך כל אחת מאיתנו יכולה לקחת חלק בסיפור הזה – לא רק כקהל, אלא כשותפה פעילה.








