כתיבת תכנים כעבודה מהבית – מי באמת יכול להתפרנס מזה ואיך מתחילים?

התוכן הוא המלך, כך הצהירו מומחי השיווק הדיגיטלי לפני לא מעט שנים ושינו לחלוטין, בקלישאה אחת בת שלוש מילים, את תמונת המצב עבור כותבי תוכן רבים. עד אז כתיבת תוכן נגעה בעיקר לכתיבת מאמרים כבדים ומקצועיים ונגעה רק בקושי בפוסטים ברשתות החברתיות או באתרי התדמית של חברות ועסקים.

היום המצב הוא שונה והאפשרויות רבות. כתיבת תכנים היא עבודה עשירה בעניין, באפשרויות פרנסה ובהתמחויות שונות ומגוונות. היתרון הנוסף הוא שאפשר לכתוב מהבית, בנוחות הספה, הלפטופ האישי והמקרר הסמוך.

 

איפה נדרשת כתיבת תכנים כיום?

כמעט בכל הפלטפורמות הדיגיטליות כיום פועלים בעלי העסקים באמצעות יצירת תוכן. בין אם מדובר בכתיבה לאתר האינטרנט של חברה גדולה או עסק קטן, לבלוג מקצועי, לרשתות החברתיות או לאתרי חדשות שבהם מקודמים מאמרים ותכנים בתשלום.

כל בעל עסק כולל היום בתוך אסטרטגיית השיווק שלו תכנים מגוונים, שאמורים להעניק ערך ללקוחות פוטנציאליים, לגרום להם להתעניין בשירות או במוצר, ללמוד משהו חדש ולרצות לדעת עוד.

למרות שבעלי עסקים רבים משתמשים בקמפיינים ממומנים שמקצרים מעט את התהליך, עדיין ברור שתוכן הוא הגורם הכי חשוב בשיווק העסק. העדכון האחרון של גוגל שם דגש על כתיבה ותוכן מקורי ככל האפשר כבסיס לקידום האתר והעסק במנוע החיפוש הכי פופולרי בעולם, הוא הוכחה לכך.

 

למי זה מתאים?

כתיבת תכנים היא עבודה שמתאימה לכל מי שאוהב להמחיש דרך המילים סיטואציות ומצבים, להנגיש מידע ולתת ערך, לכתוב סיפורים ולמצוא בכל פעם כיוון חדש ומעניין לכתיבה. כותבי תכנים צריכים לדעת ללקט את פריטי המידע המעניינים מהלקוחות, לקרוא בריפים ולנסח בצורה סוחפת את המידע שניתן להם, דבר שדורש גם יכולת תחקיר, סבלנות רבה וכישרון בשאילת שאלות.

גם ידיעת שפות זרות הופכת ליתרון עבור כותבי תוכן שיכולים לקרוא תכנים באנגלית או בשפות אחרות, לשאוב מהם השראה ולקבל רעיונות נוספים ומידע חדש.

היום, כותבי תוכן מתנסים בכתיבה בנושאים רבים ומגוונים, בהתאם לתחומי העיסוק של הלקוחות שלהם ולכן סקרנות בריאה, יצירתיות ודמיון – שמאפשר לכתוב גם על הנושא הטריוויאלי ולכאורה משעמם ביותר – הם חלק מהמשוואה.

ברמה הפרקטית כתיבת תוכן היא עבודה מהבית שיכולה להתאים לסטודנטים חרוצים, לעצמאיים ועצמאיות שמחפשים פרנסה שמאפשרת איזון בין הבית והעבודה ולפרילנסרים שפשוט אוהבים לכתוב ונהנים משעות של עבודה על המחשב בבית. אם אתם חוששים מפתיחת עוסק ולא רוצים לעבוד כפרילנסרים, אתם אולי עשויים למצוא משרות כשכירים בחברות הכתיבה הגדולות, אך קחו בחשבון שהשכר ההתחלתי במקרים אלה בדרך כלל לא גבוה.

 

מעבודה צדדית לעסק אמיתי – מי מתפרנס מכתיבת תוכן?

בואו נתחיל מהסוף – אפשר להתפרנס מכתיבת תוכן, בין אם מדובר בעבודה צדדית או בעסק העיקרי. באמצעות תמחור שנאמן לתחושות הלב ולמצב השוק, כתיבת תכנים איכותיים ומעניינים ויצירת בנק לקוחות רחב, אפשר להפוך את הכתיבה לחלק העיקרי העבודה ולהתפרנס ממנה בכבוד.

כדי להגיע לרמת ההכנסות הרצויה, כדאי ללמוד שיווק דיגיטלי ועקרונות מנחים של כתיבת תכנים מקצועיים ושיווקיים, ליצור שיתופי פעולה מעניינים, לשווק את השירות ברשתות החברתיות ובעיקר – לכתוב תכנים מעניינים משלכם. כך נוצרים קשרים, מגיעות פניות וההכנסה גדלה.

 

אז איך בעצם מתחילים?

הנה כמה המלצות ממני:

  • כדי להתחיל ולהתפרנס מכתיבה כדאי למצוא מיזמים, אתרים ושיתופי פעולה שיאפשרו לכם להציג את יכולות הכתיבה שלכם. אתרי מאמרים מאפשרים לכם ליצור ולפרסם תוכן על נושאים שעליהם תוכלו לכתוב גם עבור לקוחות, למכור מאמרים מקוריים ולהתחיל להוכיח את עצמכם מול לקוחות פוטנציאליים.
  • מומלץ להשקיע זמן בכתיבה לרשתות החברתיות, להפגין ידע ויכולות ניסוח יצירתיות, לכתוב על נושאים שמעניינים אתכם במיוחד ולהציע את שירותיכם לקהילות בעלי עסקים הזקוקים תמיד לתוכן חדש.
  • מכיוון שלמידה היא חלק מהעניין וכתיבת תכנים כיום דורשת גם הבנה בשיווק וקידום אורגני, בקופרייטינג, בכתיבה נכונה לרשתות ולאתר ונושאים נוספים, מומלץ ללמוד את התחום באופן מקצועי. במרבית הקורסים העוסקים בשיווק באמצעות תוכן לומדים איך לעבוד בצורה נכונה בתוך עסק לכתיבה, איך לערוך תכנים, כיצד לבחור כותרות שיוצרות עניין ונושאים רבים נוספים שישדרגו את הכתיבה שלכם ואת היכולת להתפרנס ממנה.
  • כדאי להתנסות בעבודה כפרילנסרים מול חברות פרסום, חברות תוכן מקצועיות וחברות בניית אתרים. אלו זקוקות לתוכן באופן קבוע ושמחות להציע עבודה לכותבים מוכשרים, גם כאלו שנמצאים בתחילת הדרך המקצועית שלהם.

בהצלחה!

שיתוף מאמר:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מעכשיו אתם יכולים לרכוש מאמרים 100% מקוריים

מצויינים לקידום האתר שלכם